Seurojen käynnistäminen Helsingin Rauhanyhdistyksen toimitalolla

TIEDOTE 15.7.2020

Helsingin Rauhanyhdistyksen seuratoiminta käynnistetään uudelleen 1.8.2020, jolloin seuraohjelmassa ovat kesäseurat. Aluehallintoviraston ohjeita noudattaen voimme ottaa toimitaloon noin 500 henkilöä. Tällöin turvavälejä noudatetaan niin, että ei-samaan talouteen kuuluvien
henkilöiden väliin jää vähintään metrin etäisyys.
Seuravieraita pyydetään huolehtimaan vastuullisesti turvaväleistä, käsihygieniasta sekä siitä, että seuroihin saavutaan vain oireettomana. Seuroissa ei tervehditä kättelemällä.

Poikkeustilanteessa seuroihin ilmoittaudutaan etukäteen.
Normaalisti seuroihin saa tulla vapaasti ja anonyymisti. Nyt tästä käytännöstä poiketaan väliaikaisesti kaikkien seuroihin osallistuvien turvallisuuden vuoksi. Ilmoittautumisella huolehditaan siitä, että seuroihin tulee vain sallittu määrä seuravieraita. Lisäksi ilmoittautumismenettelyllä varaudutaan mahdollisen tartuntaketjun jäljittämiseen.
Ilmoittautumislinkki laitetaan Helsingin Rauhanyhdistyksen nettisivulle. Sitä jaetaan myös yhdistyksen Facebook-sivulla sekä Instagram-tilillä.
Ilmoittautumislomakkeessa kerätään henkilön nimi, puhelinnumero sekä seuratilaisuus.

Vaihtoehtoina ensimmäisessä vaiheessa ovat la 1.8 klo 18, su 2.8 klo 14, su 2.8 klo 16 ja su 2.8 klo 18. Ilmoittautua saa vain yhteen tilaisuuteen.
Käytäntöä on tarkoitus tämän jälkeen jatkaa viikoittain ensimmäisen viikonlopun kokemusten niin salliessa. Kerätyt tiedot tuhotaan 14 vuorokauden varoajan päättymistä seuraavaan viikonloppuun mennessä.

Rauhanyhdistyksen tilat varataan ohjeellisesti seuraavasti (käytäntöjä hiotaan saatavien kokemusten myötä):

• Kahvion tilat varataan nuorille (n. 25-vuotiaat ja sitä nuoremmat).
  • Seurasalin sakastin puoleinen sektori varataan kevään 2020 riskiryhmiin kuuluneille. Heidän on
    mahdollista saapua seuroihin sakastin ovesta.
  • Seurasalin keskisektori varataan perheille.
  • Seurasalin oikeanpuoleinen (takaa katsottuna) sektori varataan muille.
    Valvojat auttavat alueiden löytämisessä ja sulkevat sisääntulon, jos seurasalin tilat täyttyvät.

Jumalan ohjeet ovat täydelliset, Herran sana on kirkas ja puhdas. Kuin kilpi hän suojaa niitä, jotka hakevat hänestä turvaa. (Psalmi 18:31)
Tervetuloa seuroihin!

Helsingin Rauhanyhdistyksen johtokunta