Helsingin Rauhanyhdistys ottaa käyttöön koronapassin

HELSINGIN RAUHANYHDISTYS RY, TIEDOTE

1. joulukuuta 2021

Helsingin Rauhanyhdistys ottaa käyttöön koronapassin

Helsingin Rauhanyhdistyksen johtokunta on kokouksessaan 3.12.2021 päättänyt ottaa toiminnassaan käyttöön koronapassin yleisötilaisuuksien rajoitustoimien ajaksi 4.-31.12.2021. Passin käyttö mahdollistaa toiminnan mahdollisimman normaalin jatkumisen. Iloitsemme siitä, että edelleen on mahdollisuus järjestää seuroja, joissa saarnataan Jumalan sanaa. Kuulemiseen on mahdollisuus sekä paikan päällä osallistuen että etäyhteyksin.

Päätös perustuu siihen, että Etelä-Suomen aluehallintovirasto on 2.12.2021 kieltänyt Uudenmaan alueella sisätiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 20 henkilöä. Yleisötilaisuuden järjestäjä voi ottaa käyttöön koronapassin, jolloin henkilömäärärajaa ei tarvitse noudattaa. Rajoitus on voimassa 4.–31.12.2021. (https://avi.fi/tiedote/-/tiedote/69926502) Koronapassia ei vaadita alle 16-vuotiailta.

SRK on saanut 1.12.2021 aluehallintovirastojen valtakunnalliselta tartuntatautilain määräysten laatijaryhmältä linjauksen, jonka mukaan aluehallintovirastojen määräämät kokoontumisrajoitukset koskevat rauhanyhdistysten järjestämiä uskonnon harjoittamista koskevia tilaisuuksia, kuten seuroja. Yksittäinen rauhanyhdistys voi ottaa koronapassin käyttöön vaihtoehtona voimassa oleville alueellisille koronarajoituksille, jolloin passi mahdollistaa sisäänpääsyn tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Katso Päivämiehen uutinen tiedotteesta

Koronapassin lisäksi käytämme maskia, vältämme ruuhkia ja huolehdimme käsi- ja yskimishygieniasta ja jäämme sairaana kotiin. Tervetuloa seuroihin!

Luottakaa aina Jumalaan, tuokaa hänen eteensä kaikki mikä sydäntänne painaa! Jumala on turvamme. (Psalmi 62:9)

Helsingin Rauhanyhdistyksen johtokunta