Helsingin Rauhanyhdistyksen toimitalolle pääsee taas seuroihin

TIEDOTE 16.6.2021

Helsingin Rauhanyhdistyksen seuratoiminta käynnistetään uudelleen sunnuntaina 20.6.2021. Seurat ovat tuttuun tapaan klo 16 ja 18. Aluehallintoviraston ohjeita noudattaen voimme ottaa toimitaloon kerrallaan aluksi noin 300 henkilöä. Tällöin turvavälejä noudatetaan niin, että ei-omaan lähipiiriin kuuluvien henkilöiden väliin jää vähintään kahden metrin etäisyys. Normaalien seurojen jatkuminen edellyttää sitä, että me jokainen huolehdimme vastuullisesti turvaväleistä, käsihygieniasta sekä siitä, että seuroihin saavutaan vain oireettomana. Seuroissa on kasvomaskisuositus, mikäli sille ei ole terveydellistä estettä, ja emme edelleenkään tervehdi kättelemällä. Tarjoilua ei toistaiseksi ole.

Jokaisen on ilmoittauduttava seuroihin etukäteen.

Ilmoittautumisella huolehditaan siitä, että seuroihin tulee vain sallittu määrä seuravieraita. Lisäksi ilmoittautumismenettelyllä varaudutaan mahdollisen tartuntaketjun jäljittämiseen.

Seuroihin ilmoittaudutaan Helsingin Rauhanyhdistyksen kotisivulla (toimintakalenteri-välilehti) olevan linkin kautta. Ilmoittautumislomakkeessa kerätään henkilön nimi, puhelinnumero sekä seuratilaisuus, johon ilmoittaudutaan. Ilmoittautuminen koskee kaikkia 15 vuotta täyttäneitä. Jos et pysty ilmoittautumaan itse, pyydä apua tai lähetä tiedot osoitteeseen seurat@hry.fi otsikolla seuroihin ilmoittautuminen. Jos ilmoittautuminen on täynnä, valitsethan jonkin toisen seuratilaisuuden.

Kerätyt tiedot tuhotaan 14 vuorokauden varoajan päättymistä seuraavaan viikonloppuun mennessä.

Seuroihin saavutaan kolmesta ovesta: pääovi, sakastin ovi ja takaovi. Nuorisoa pyydetään käyttämään takaovea, jota kautta valvojat ohjaavat heidät joko kahvioon tai seurasaliin. Seuroista poistutaan samaa reittiä kuin sinne on saavuttukin.

Valvojat ohjaavat ovilla ja sulkevat sisääntulon, jos seurasalin tilat täyttyvät.

Herra on sorrettujen turva, hän on suoja ahdingon aikana. Sinuun luottavat kaikki, jotka tuntevat sinut. Sinä, Herra, et hylkää ketään, joka etsii sinulta apua. (Psalmi 9:10-11)

Tervetuloa seuroihin!

Helsingin Rauhanyhdistyksen johtokunta